ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΟΥ ΚΟΥΒΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΗΛΙΟΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΣΚΟΠΕΤΡΑ
Η εκκλησία του Άη Γιώργη του Κουβά, βρίσκεται στην περιοχή της Ασκόπετρας και ανήκει στην ενορία του Αγίου Νικολάου Πυλίου.
Είναι επίσης γνωστή με το προσωνύμιο «Φώτης», για άγνωστους λόγους.
Ένα από τα αρχαιότερα ξωκκλήσια της Κω. Στην αυλή του βρέθηκε μαρμάρινη πλάκα τάφου με χρονολογία 1636 (μήκους 40 εκ. και πλάτους 20 εκ.)και την ακόλουθη επιγραφή:
{1636 ΜΗΝΙ ΜΑΙΩ 30 ΕΚΟΙΜΗΘΗ Η ΔΟΥΛΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΗΝΑ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥΣ αΧΛΣΤ'} Επίσης, στον προαύλιο χώρο βρίσκονται πολλά αρχαία αρχιτεκτονικά μέλη.
Την ύπαρξή του αναφέρει και ο Κώδικας Α’ του Αρχείου Δουλείας της Ιεράς Μητροπόλεως το 1699. Το ίδιο έτος, στις 21 Δεκεμβρίου 1699, εισήχθη υπόθεση σχετικά με το συγκεκριμένο ξωκκλήσι ενώπιον της «Συνόδου των Κληρικών» της Μητροπόλεως Κω, προκαθημένου του Αρχιεπισκόπου Κώου Κυρίλλου. 
Η υπόθεση ήταν η εξής: Ο Πνευματικός παπα-κυρ Μακάριος, απεσταλμένος του Μοναστηρίου του Όρους Σινά, ζήτησε να αναγνωριστεί σ’ αυτόν κτητορικό δικαίωμα επί του εξωκκλησίου. Στήριζε δε, το αίτημά του στο ότι η μακαρίτισσα η κυρά «Τριάνα» (Ανδριάννα) το είχε αφιερώσει στην Ιερά μονή του Σινά. Η Σύνοδος των Κληρικών, μετά από επιμελή έρευνα, αναγώρισε στον αιτούντα κτητορικό δικαίωμα αν και αμφισβητήθηκε από άλλους ενδιαφερόμενους.
Είναι άξιο παρατήρησης ότι το Εξωκκλήσιο γιορτάζει στις 3 Νοεμβρίου (ανακομιδή των λειψάνων του Αγίου) ίσως, στη μνήμη των εγκαινίων του ναού του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου στη Λύδδα. Ο Καρπάθιος υπαινίσσεται ότι αυτό ίσως υποδηλώνει την ιστορική προέλευση και την ηλικία του αρχικού ναϊδρίου, δηλαδή ότι η ηλικία του μπορεί να ανέρχεται στους, αμέσως μετά την κατάπαυση των διωγμών (4ος αι.), χρόνους. 
  | 
| στο υπέρθυρο ο Άη Γιώργης ο Τροπαιοφόρος | 
Τα τελευταία χρόνια το εκκλησάκι το φροντίζει η οικογένεια του Δαυίδ Τσικνή σε συνεργασία με τον εφημέριο του Ναού του Αγίου Νικολάου Πυλίου. Τις πρόσφατες συντηρήσεις έκανε η οικογένεια του Δημητρίου Χατζηδαυίδ.
Τα ερείπια που υπάρχουν κοντά στο εκκλησάκι  μοιάζουν με κελιά που πιθανόν να σχετίζονται με μοναστικές δραστηριότητες. Ίσως κάποτε να υπήρξε τόπος διαμονής κάποιων  που απαρνήθηκαν την κοινωνική ζωή και αφιέρωσαν τη ζωή τους στη λατρεία του Θεού επιλέγοντας να ζήσουν με τους κανόνες του μοναχισμού.
Λίγα μέτρα από το ιερό υπάρχει μια βρυσούλα με εξαιρετικό πόσιμο νερό. 
 Η ΑΒΡΑΜΙΘΙΑ
Πάνω από τον  Αϊ Γιώργη μια πανύψηλη αβραμιθιά, μεγάλης ηλικίας, στολίζει την περιοχή.
Η αβραμιθιά του Άη Γιώργη εδώ και χρόνια αντέχει την ξηρασία το καλοκαίρι και το κρύο τον χειμώνα. Έχει ένα ανθεκτικό γκρίζο κορμό με μία χαρακτηριστική κουφάλα. Τα περίεργα κερατοειδή εξογκώματα που παρουσιάζει τον χειμώνα προέρχονται από έντομα. Οι αρχαίοι  έβγαζαν απ’ αυτά μια κίτρινη χρωστική ουσία με την οποία έβαφαν τα μεταξωτά υφάσματα τους.
ΟΙ ΣΠΗΛΙΟΙ 
Πάνω ακριβώς από το εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου φαίνονται πολλές σπηλιές, μικρές και μεγάλες, κάποιες με αρκετό βάθος, σε άλλες έχουν αρχίσει να σχηματίζονται σταλακτίτες και σταλαγμίτες.
Το  νησί της Κω μπορεί να μην φημίζεται για τα σπήλαια του, όμως τα καρστικά σπήλαια της Ασκόπετρας με τις υπόγειες δαιδαλώδεις ρωγμές είναι αρκετά, δεν είναι μεγάλα αλλά είναι πανέμορφα. Ορισμένα από αυτά αποτέλεσαν κρησφύγετο σε εμπόλεμες περιόδους ενώ ίσως να θεωρήθηκαν και ιερά κατά παλαιότερες εποχές.
Σήμερα, τα έγκοιλα, τους σπηλαιώδεις σχηματισμούς και τα σπήλαια της Ασκόπετρας χρησιμοποιούν για τις καθημερινές τους ανάγκες οι πιστικοί (βοσκοί).Πολλά από αυτά έχουν μετατραπεί σε στάβλους και αποθήκες. Στεγάζουν τα ζώα τους με αποτέλεσμα η εικόνα να μην είναι η καλύτερη δυνατή.
  | 
| οι πεζοπόροι έχουν εξερευνήσει πολλές φορές τα μυστικά των Σπήλιων | 
...και μερικές φωτογραφίες, τραβηγμένες μέσα από τους Σπήλιους με θέα τον Άη Γιώργη...
Ο "Κουβάς" είναι ένα ύψωμα που μοιάζει με Κουβά, δυτικά της οροσειράς Δίκαιος. Η γενική πτώση μας οδηγεί και σε ανθρωπωνύμιο. Σε προεξοχή του υψώματος υπάρχει το τοπωνύμιο "του Κουβά το μουτσούνι".
Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΑΣΚΟΠΕΤΡΑΣ 
Η Ασκόπετρα πήρε την ονομασία της από μία ογκώδη πέτρα που μοιάζει με ασκό στην κορυφή υψώματος.
Ο Άγιος Γεώργιος δεν έχει καμία σχέση με το κρασί αλλά στις 3 Νοεμβρίου τιμάται η ανάμνηση κατάθεσης των λειψάνων του στο τάφο του στη διαθήκη. Εκείνη την ημέρα συνηθιζόταν να ανοίγουν τα βαρέλια με το καινούριο κρασί με αποτέλεσμα να πάρει το όνομα «μεθυστής». Αυτό καταγράφεται στο ελληνικό λαϊκό εορτολόγιο. Ο Άι-Γιώργης ο μεθυστής είναι συνδεδεμένος με τη χαρά της ζωής, είναι αγροτικός άγιος και κυρίως των αμπελουργών.Γι'αυτό και στις περισσότερες πόλεις της Ελλάδας οι Άη Γιώργηδες που γιορτάζουν στις 3 Νοεμβρίου συναντώνται με το προσωνύμιο "ο Μεθυστής".
Πηγή: "Εκκλησία Κω Δωδεκανήσου"-Τόμος Πρώτος, βιβλίον Δεύτερον, Αθήνα 1969-Εμμανουήλ Ι. Καρπάθιου (Μητροπολίτου Μεσημβρίας της επί Ευξείνω)
Πηγή: Μιχάλη Ευστ. Σκανδαλίδη-Τοπωνυμικά και Ονοματικά της Νήσου Κω
"Ιερά Μητρόπολις Κώου και Νισύρου-Παρελθόν και Παρόν"-Ανδρέας Χατζημιχαήλ
Κώια Γεωδίφης-Οι καρστικές δομές της Ασκόπετρας 
Φωτογραφίες: Sophia Karagianni   
Ακολουθεί η μετάφραση του κειμένου στα αγγλικά:
SAINT GEORGE “OF KOUVAS” AND THE CAVES IN THE ASKOPETRA AREA The church of Saint George “tou Kouva” is located in the Askopetra area and belongs to the parish of Saint Nicholas in Pyli.
It is also known by the nickname "Fotis," for unknown reasons.
One of the oldest chapels on Kos. In its courtyard, a marble tombstone dated 1636 was found (40 cm long and 20 cm wide) with the following inscription:
{1636 MONTH OF MAY 30 REPOSED THE SERVANT OF GOD CHRISTOPHILINA, DAUGHTER OF IOANNIS AND ROUDI aXLST’}
Also, many ancient architectural elements are found in the courtyard.
Its existence is mentioned in Code A’ of the Slavery Archive of the Holy Metropolis in 1699. The same year, on December 21st, 1699, a case concerning this chapel was brought before the “Synod of Clergy” of the Metropolis of Kos, presided over by Archbishop Kyrillos of Kos.
The case was as follows: The spiritual father Papa-Kyr Makarios, envoy of the Monastery of Mount Sinai, requested that he be granted founder’s rights over the chapel. He based his request on the fact that the late lady “Triana” (Andrianna) had dedicated it to the Holy Monastery of Sinai. After a thorough investigation, the Synod of Clergy recognized the petitioner’s founder’s right, although it was disputed by other interested parties.
It is noteworthy that the chapel celebrates on November 3rd (translation of the relics of Saint George), possibly in memory of the consecration of the church of Saint George the Trophy-Bearer in Lydda. Karpathios suggests that this might indicate the historical origin and age of the original chapel, meaning that it may date back to the period immediately after the end of the persecutions (4th c. AD).
Above the entrance, Saint George the Trophy-Bearer
In recent years, the chapel has been cared for by the family of David Tsiknis in cooperation with the priest of the Church of Saint Nicholas in Pyli. Recent restorations were carried out by the family of Dimitrios Chatzidavid.
The ruins near the chapel resemble cells that may be related to monastic activity. Perhaps at some time it served as a residence for those who renounced society and dedicated their lives to worship, choosing to live according to monastic rules.
A few metres from the sanctuary there is a small fountain with excellent drinking water.
The Avramithia Tree
Above Saint George stands a very tall and ancient avramithia tree that adorns the area.
The avramithia of Saint George has for years withstood summer drought and winter cold. It has a sturdy grey trunk with a characteristic hollow. The strange horn-shaped protrusions visible in winter come from insects. The ancients extracted from these a yellow dye used to color silk fabrics.
The Caves
Directly above the chapel of Saint George, many caves can be seen, large and small, some quite deep; in others, stalactites and stalagmites have begun to form.
The island of Kos may not be famous for caves, but the karst caves of Askopetra, with their underground labyrinth-like cracks, are numerous. They are not large but are beautiful. Some served as hideouts in wartime, while others may have been considered sacred in older times.
Today, the hollows, cave-like formations, and caves of Askopetra are used by shepherds for their daily needs. Many have been turned into stables and storage spaces. They shelter animals, resulting in a less than ideal appearance.
Hikers have explored the secrets of the caves many times
…and some photos taken from inside the caves, looking toward Saint George…
The “Kouvas” Hill
“Kouvas” is a hill shaped like a bucket (kouvas), west of the Dikaios mountain range. The general decline of the terrain also gives rise to an anthropotoponym. On a protrusion of the hill lies the toponym “tou Kouva to moutsoúni” (“the snout of the bucket”).
The Area of Askopetra
Askopetra took its name from a massive rock resembling a wineskin (askos) at the top of a hill.
Saint George has no relation to wine, but on November 3rd the translation of his relics to his tomb is commemorated. On that day, it was customary to open the barrels of the new wine, which led to him being called the “Drunkard.” This is recorded in the Greek folk calendar.
Saint George “the Drunkard” is associated with the joy of life; he is a rural saint, especially of vine growers. For this reason, in many towns in Greece, churches of Saint George that celebrate on November 3rd have the epithet “Methystis” (the Drunkard).