Pages

Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2021

Η ΦΡΕΓΑΤΑ «SHTANDART» (Фрегат «Штандарт»)ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΠΕΤΡΟΥ Η ΔΟΞΑ ΤΗΣ ΒΑΛΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΚΩ

Η ΦΡΕΓΑΤΑ «SHTANDART» (Фрегат «Штандарт»)ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΠΕΤΡΟΥ Η ΔΟΞΑ ΤΗΣ ΒΑΛΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΚΩ
Στο λιμάνι της Κω βρέθηκε για 2-3 μέρες ένα ιστορικό ρώσικο πλοίο (αντίγραφο) μικρών διαστάσεων αλλά μεγάλης ιστορικής σημασίας. Είναι χάρμα οφθαλμών να βλέπεις στο λιμάνι ένα ιστιοφόρο 300 ετών. Σε μεταφέρει σε μιαν άλλην εποχή, σε πειρατές και ναυμαχίες, τότε που τίποτε απ’ αυτά που υπάρχουν σήμερα δεν υπήρχε, την εποχή που τα πάντα γίνονταν με τα χέρια διότι ακόμη δεν είχαν ανακαλυφθεί οι μηχανές και τα ηλεκτρικά. 
το λιοντάρι στην πλώρη και η χρονολογία 1703
Τους τελευταίους μήνες ταξιδεύει στο Αιγαίο για την
ερευνητική αποστολή «Φλόγα του Τσεσμέ» στο πλαίσιο τους έτους Ιστορίας Ελλάδας-Ρωσίας. Πριν ένα μήνα συναντήσαμε την φρεγάτα στη Ρόδο (όπου επιστρέφει και πάλι αύριο) αλλά δεν καταφέραμε να την επισκεφθούμε. 
Σήμερα είχαμε τη χαρά να ξεναγηθούμε στο εσωτερικό της  με μερικούς μαθητές από έναν Έλληνα, τον Κυριάκο Ιωσηφέλλη, μέλος του πληρώματος. Σύμφωνα με τον Κυριάκο, το εντυπωσιακό αυτό σκάφος ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο, κυρίως με τα πανιά, ο σκοπός του είναι αμιγώς εκπαιδευτικός, κι όποιος θέλει και για όσο θέλει μπορεί να εργαστεί ως πλήρωμα, ακόμη κι αν δεν έχει σχέση με την ιστιοπλοΐα. 
Ο Κυριάκος, δικηγόρος από την Αθήνα, ήθελε να ζήσει για μια βδομάδα την εμπειρία της φρεγάτας, η οποία αριθμεί αυτήν την στιγμή 31 άτομα πλήρωμα (από τη Ρωσία και τη Γαλλία, τον Κυριάκο κι άλλη μία Ελληνορωσίδα). Το πλήρωμα μαθαίνει να διαχειρίζεται 160 διαφορετικά σχοινιά, ανεβαίνει στα κατάρτια για να κατεβάσει τα πανιά και κοιμάται σε αιώρες. 
Μάθαμε πολλά ενδιαφέροντα για τον αερισμό του σκάφους, για τις τουαλέτες των πρώτων ναυτικών, για το πώς μαζεύουν την άγκυρα, για το πώς
τοποθετούνται τα πανιά ανάλογα με τον άνεμο τραβώντας και λασκάροντας ταυτόχρονα δυο σχοινιά και για τον κανονιοβολισμό που θα ηχήσει απόψε με την αλλαγή του χρόνου.
Η φρεγάτα Shtandart ή η φρεγάτα του Μεγάλου Πέτρου ήταν το πρώτο πλοίο του ρωσικού στόλου της Βαλτικής. Η καρίνα της τοποθετήθηκε στις 24 Απριλίου 1703 στο ναυπηγείο Olonetsky κοντά στο Olonets με διάταγμα του Τσάρου Πέτρου Ι. 
απίστευτες ξυλόγλυπτες λεπτομέρειες
Το πλοίο κατασκευάστηκε από τον Ολλανδό ναυπηγό Vybe Gerens υπό την άμεση επίβλεψη του τσάρου. Ήταν η πρώτη ναυαρχίδα του Αυτοκρατορικού Ρωσικού Ναυτικού και ήταν σε υπηρεσία μέχρι το 1727. Το όνομα Shtandart υποδηλώνει την επιθυμία του Μεγάλου Πέτρου να αποκτήσει πρόσβαση στη Βαλτική Θάλασσα, η οποία την εποχή της κατασκευής του Shtandart κυριαρχούνταν από τη Σουηδική Αυτοκρατορία.
Το 1994 μια μικρή ομάδα λάτρεις της ιστιοπλοΐας με επικεφαλής τον Vladimir Martus ξεκίνησαν την κατασκευή ενός αντιγράφου του πλοίου. Ο Martus ανέπτυξε μια νέα διάταξη του Shtandart όπου χτίστηκε με τέσσερα διαφράγματα, χωρίζοντάς την σε πέντε διαμερίσματα. 
αυτή η τρύπα ήταν η πρώτη τουαλέτα
Το "Shtandart Project" (μη κυβερνητική μη κερδοσκοπική οργάνωση ασχολείται με την εκπαίδευση των νέων) ξεκίνησε το αντίγραφο της φρεγάτας στις 4 Σεπτεμβρίου 1999. Επόμενες στάσεις η Ρόδος, η Σαντορίνη κι ο Πειραιάς.
εκτός από τη ρωσική σημαία, δεσπόζει κι η αυθεντική τσαρική σημαία
η καμπάνα με την χρονολογία 1703
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΛΟΙΟΥ:
Vessel Type - Detailed: Sailing Vessel
Status: Active
MMSI: 273452840
Call Sign: UAEM
Flag: Russia [RU]
Length Overall x Breadth Extreme: 26 x 8 m
χειροκίνητος εργάτης άγκυρας, όπου ξύλα μπαίνουν στις εσοχές και τα μέλη του πληρώματος σπρώχνουν τα ξύλα για να γυρίσει ο εργάτης και να  τυλιχτεί η αλυσίδα της άγκυρας
Για περισσότερα δείτε εδώ: http://www.shtandart.ru/en/
Φωτογραφίες: Sophia Karagianni 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου