Ο Γιώργος Κασσιώτης, από την Κω, ανήκει στην ερευνητική ομάδα Sports4VIP που εμπνεύστηκε και κατασκεύασε καινοτόμο συσκευή που βοηθά άτομα με προβλήματα όρασης να βιώσουν έναν αθλητικό αγώνα
Ο Γιώργος Κασσιώτης, από την Κω, ανήκει στην ερευνητική ομάδα Sports4VIP που εμπνεύστηκε και κατασκεύασε καινοτόμο συσκευή που βοηθά άτομα με προβλήματα όρασης να βιώσουν έναν αθλητικό αγώνα
Ο Γιώργος Κασσιώτης αποφοιτά από το 1ο ΓΕΛ «Ιπποκράτειο» το 2011. Περνάει με πανελλήνιες εξετάσεις στο Φυσικό του Ηρακλείου Κρήτης. Εκεί γνωρίζει τον Κωνσταντίνο Κοκολάκη από τα Χανιά και τον Γιώργο Δεληγιώργη από τη Ρόδο. Όσο σπουδάζουν στην Κρήτη τους γεννιέται η ιδέα να φτιάξουν μία συσκευή, η οποία θα βοηθάει τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης να νιώθουν σε πραγματικό χρόνο πώς κινείται η μπάλα σε ένα γήπεδο.
Πολύ αργότερα, το 2019, όταν όλοι έχουν πάρει πτυχίο, κι ενώ ο Γιώργος έχει επιστρέψει στην Κω, ο Κώστας είναι ανάμεσα στα Χανιά και την Αμερική (MSc Αστροφυσικής και Διαστημικής Φυσικής και διδάκτορας στο Πολυτεχνείο Κρήτης) κι ο Γιώργος στη Σουηδία (MSc στην Τεχνητή Νοημοσύνη από το KTH της Σουηδίας) συγκροτούν την ομάδα Sports4VIP που καταφέρνει να διακριθεί στον διαγωνισμό Galileo Masters, και μάλιστα με διπλή βράβευση το 2020.
Ο διαγωνισμός Galileo Masters (https://galileo-masters.eu/) πραγματοποιείται σε ετήσια βάση και χρηματοδοτείται, μεταξύ άλλων, και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Είναι ανοιχτός σε εταιρείες, Πανεπιστήμια, μεμονωμένους ερευνητές. Έχει ως σκοπό την αξιοποίηση των υπηρεσιών του ευρωπαϊκού συστήματος δορυφορικού εντοπισμού και πλοήγησης Galileo σε υπηρεσίες που προσφέρουν στην κοινωνία, το περιβάλλον, την βιομηχανία και γενικότερα στην κοινωνία.
Η Μονάδα Χωρικών Πληροφοριακών Συστημάτων του Πολυτεχνείου Κρήτης του καθηγητή Παναγιώτη Παρτσινέβελου, συμμετέχει ως partner στον διαγωνισμό τα τελευταία χρόνια με την χρηματοδότηση και οργάνωση του Regional challenge: Greece.
Η ομάδα, λοιπόν, αποτελούμενη από τον Γιώργο Κασιώτη (στο κατασκευαστικό κομμάτι), τον Dr. Κωνσταντίνο Κοκολάκη (στις ιδέες και το επικοινωνιακό κομμάτι) και τον Γιώργο Δεληγιώργη (στο λογισμικό-πληροφοριακό κομμάτι) κατάφερε να δημιουργήσει μία πρώτη συσκευή εκτυπωμένη με 3D εκτυπωτή. Η καινοτόμος συσκευή διαθέτει ένα ταμπλό που ουσιαστικά απεικονίζει το εκάστοτε γήπεδο (ανάλογα το άθλημα) και είναι χωρισμένο σε τμήματα. Αυτά τα τμήματα μέσω κατάλληλων κινήσεων οδηγούν το χέρι του χρήστη να ακολουθεί την κίνηση της μπάλας μέσω της αφής ενώ παράλληλα ακούει και την ηχητική περιγραφή. Οι επιμέρους περιοχές της συσκευής έχουν χωριστεί με βέλτιστο τρόπο ύστερα από έρευνα και πειραματισμό, ώστε να παρακολουθείται η κίνηση της μπάλας χωρίς να υπάρχουν περιττά κινητά μέρη. Τα μέλη της ομάδας αναφέρουν πως «η ομάδα μας οραματίστηκε και σχεδίασε ένα προϊόν που θα επιτρέπει σε ανθρώπους με σοβαρά προβλήματα όρασης να αισθανθούν σε πραγματικό χρόνο έναν αγώνα π.χ. ποδοσφαίρου χρησιμοποιώντας τόσο την ακοή αλλά και την αφή τους».
Η εμπνευσμένη ομάδα κατέλαβε την 1η θέση στον ελληνικό διαγωνισμό, την 1η θέση στην κατηγορία "Space for Fun" της European Global Navigation Satellite Systems Agency (GSA) και αναδείχθηκε μέσα στις 12 καλύτερες προτάσεις μεταξύ περίπου 500 προτάσεων από όλο τον κόσμο σε όλες τις κατηγορίες.
Μετά τη μεγάλη αυτή επιτυχία και τη διπλή νίκη τους εξελίσσουν διαρκώς την κατασκευή των συσκευών, η τελευταία κατασκευή (η οποία κατασκευάστηκε από το pi:lab) είναι μία συσκευή με πολλαπλές υφές και κλίσεις ειδικά σχεδιασμένη για τις ανάγκες και τις επιθυμίες των ανθρώπων με προβλήματα όρασης. Δεν χρειάζεται να τοποθετείται GNSS στην μπάλα και εστιάζουν στο να εκπαιδευτεί το μηχάνημα και σε αγώνες μαγνητοσκοπημένους και σπουδαιότερα να βρει εφαρμογή και στην εκπαίδευση των ατόμων με προβλήματα όρασης. Η συσκευή αρχικά κάλυπτε μόνο αγώνες ποδοσφαίρου, αλλά τώρα επεκτάθηκε και στην καλαθοσφαίριση και σε άλλα αθλήματα.
Η δοκιμή του πρωτότυπου από ανθρώπους με μειωμένη όραση ανέδειξε την χρησιμότητά του και αναμένουμε με ανυπομονησία την επόμενη δοκιμή που θα πραγματοποιηθεί στην Κω.
Αυτή την στιγμή τους έχουν προσεγγίσει πολυεθνικές εταιρείες και ομάδες και βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με αθλητικά σωματεία και ενώσεις τυφλών για βελτίωση και περαιτέρω εξέλιξη της υπηρεσίας με απώτερο στόχο να προωθήσουν τη συσκευή στην αγορά ώστε οι άνθρωποι με προβλήματα όρασης να αποκτήσουν αυτονομία όταν παρακολουθούν κάποιο αθλητικό παιχνίδι ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης.
Η ομάδα δεν έχει λάβει προς το παρόν κάποια επιχορήγηση. Όλα τα έξοδα βαραίνουν τα τρία μέλη της ερευνητικής ομάδας. Για τον διαγωνισμό, όμως, το κατάστημα GET3D (https://get3d.gr/) στο Ηράκλειο Κρήτης χορήγησε την τρισδιάστατη εκτύπωση των πρωτότυπων και ο Βασίλης Βιτωράκης τους βοήθησε στην σχεδίαση.
Ευχαριστούμε τον Γιώργο Κασσιώτη για την απολαυστική συνέντευξη!
Σας ευχόμαστε να πατεντάρετε την εξαιρετική σας ιδέα και να βρεθούν άνθρωποι που θα σας βοηθήσουν να κάνετε την ιδέα σας αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των ατόμων με προβλήματα όρασης.
Ακολουθεί η μετάφραση του κειμένου στα αγγλικά:
George Kassiotis, from Kos, is part of the research team Sports4VIP, which conceived and built an innovative device that helps visually impaired people experience a sports game.
George Kassiotis graduated from the 1st General Lyceum “Hippocrates” in 2011. He was admitted through national exams to the Department of Physics at the University of Crete in Heraklion. There, he met Konstantinos Kokolakis from Chania and George Deliyiorgis from Rhodes. While studying in Crete, they came up with the idea of creating a device that would help people with visual impairments feel in real time how the ball moves on a sports field.
Much later, in 2019, after they had all graduated—George having returned to Kos, Kostas dividing his time between Chania and the United States (MSc in Astrophysics and Space Physics and PhD at the Technical University of Crete), and George in Sweden (MSc in Artificial Intelligence from KTH, Sweden)—they formed the team Sports4VIP, which went on to be distinguished in the Galileo Masters competition, winning two awards in 2020.
The Galileo Masters competition (https://galileo-masters.eu/) is held annually and funded, among others, by the European Union. It is open to companies, universities, and independent researchers. Its purpose is to promote the use of the European Galileo satellite navigation system in services that benefit society, the environment, industry, and beyond.
The Spatial Information Systems Unit of the Technical University of Crete, led by Professor Panagiotis Partsinevelos, has been participating as a partner in the competition in recent years, organizing and funding the Regional Challenge: Greece.
The team, consisting of George Kassiotis (construction), Dr. Konstantinos Kokolakis (concepts and communication), and George Deliyiorgis (software/information systems), managed to create their first prototype device using a 3D printer. The innovative device features a board that represents the sports field (depending on the sport) divided into sections. Through specific movements, these sections guide the user’s hand to follow the motion of the ball by touch, while simultaneously listening to an audio description. The layout of the device was optimized after research and experimentation to ensure the ball’s motion can be followed without unnecessary moving parts. As the team stated: “Our team envisioned and designed a product that allows people with severe visual impairments to feel, in real time, a game—such as football—using both their hearing and their sense of touch.”
The inspired team won 1st place in the Greek national competition, 1st place in the category “Space for Fun” of the European Global Navigation Satellite Systems Agency (GSA), and ranked among the top 12 proposals out of approximately 500 worldwide submissions across all categories.
Following this major success and double victory, the team has been continuously improving the device. Their latest version (produced by pi:lab) features multiple textures and slopes, specially designed for the needs and preferences of visually impaired individuals. It no longer requires GNSS sensors to be placed on the ball, and their focus is on training the device for recorded matches and, most importantly, applying it in the education of visually impaired people. While initially designed only for football, it has since expanded to basketball and other sports.
Testing of the prototype by visually impaired users highlighted its usefulness, and we eagerly await the next round of testing, which will take place in Kos.
At present, multinational companies and sports teams have approached them, and they are negotiating with sports clubs and associations for the blind to further improve and develop the service, with the ultimate goal of bringing the device to market so that visually impaired people can gain autonomy when watching football or basketball games.
The team has not received any grants so far. All expenses are covered by the three members themselves. However, for the competition, the store GET3D (https://get3d.gr/) in Heraklion, Crete, sponsored the 3D printing of the prototypes, and Vassilis Vitorakis assisted with the design.
We thank George Kassiotis for this wonderful interview!
We wish you success in patenting your excellent idea and hope that you will find people who will help you make it an integral part of the lives of visually impaired individuals.
Το άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε από τη Σοφία Καραγιάννη για την KosVoice την 1η Αυγούστου 2023.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου